Książkowy kalendarz Opolgrafu 2019

Tysiące książek, kilka dni planu zdjęciowego, tygodnie montażu i składu oraz zaangażowani pracownicy – czyli książkowy kalendarz na rok 2019 drukarni Opolgraf. Jest to pierwsza tego typu publikacja w Polsce, która począwszy od koncepcji, przygotowania, realizacji zdjęć, montażu oraz druku została przygotowana przez pracowników drukarni.

W projekcie udział wzięło dziewiętnaście osób w tym reprezentanci działu handlowego, zaopatrzenia, produkcji, introligatorni, warsztatu, jakości, technologii, CTP oraz administracji.  Plan zdjęciowy trwał prawie tydzień, gdyż odpowiednie ułożenie książek, dobór kolorystyczny i wielkością wymagał czasu i nakładu pracy. Realizacją zdjęć zajął się pracownik drukarni – Paweł Rulewski – specjalista ds. wydruków wielkoformatowych, który pasjonuje się również fotografią – „Kiedy Natalia (spec. ds. marketingu i PR) opowiedziała o pomyśle kalendarza, zaproponowałem, że z chęcią sam wykonam zdjęcia i zajmę się obróbką zdjęć oraz składem. Praca nad kalendarzem 2019 była świetną przygodą i zdecydowanie nowym doświadczeniem” – wspomina Paweł Rulewski.

Na potrzeby kalendarza stworzyliśmy specjalny stelaż (zaprojektowany przez Pana Stefana Plutę – „Złotą Rączkę Opolgrafu), który utrzymywał aparat pod sufitem, a na podłodze układaliśmy w różnych aranżacjach i figurach książki oraz składki drukowane w Opolgrafie – mówi Natalia Ciecióra, PR-owiec drukarni, która odpowiadała za koordynację wszystkich kalendarzowych prac. Dział marketingu zamienił się w studio fotograficzne, przebieralnie i salon piękności, gdzie każdy uczestnik sesji mógł poczuć się jak w profesjonalnym studio.

W projekt zaangażowało się wielu pracowników, a tworzenie własnymi siłami kalendarza z pewnością integruje cały zespół. Łącznie dziewiętnaście osób wzięło udział w sesji zdjęciowej, reprezentanci działu handlowego, zaopatrzenia, produkcji, introligatorni, warsztatu, jakości, technologii, CTP oraz administracji. „Uwielbiam nasze kalendarze, w których występują pracownicy. W roku 2016 wcielaliśmy się w muzyków, kilka lat wcześniej w postaci filmowe. Pamiętam również kalendarz z udziałem naszych dzieci” – wspomina Agnieszka Kaniecka, kierownik zaopatrzenia. „Nie mogłam doczekać się realizacji zdjęć do kalendarza 2019 – to zdecydowanie oryginalny pomysł zaangażowania pracowników do sesji zdjęciowej i przede wszystkim świetna zabawa- mówiła Joanna Biernat, która w drukarni zajmuje się kontaktem z klientami polskimi oraz zagranicznymi.

W kalendarzu znajdziemy dwanaście zdjęć, które dobraliśmy w nawiązaniu do poszczególnych miesięcy. Każde zdjęcie jest wyjątkowe, oryginalne i ma swój niepowtarzalny klimat. Kalendarz 2019 to kreatywny projekt, gdzie królują nasze książki, ale również pracownicy. Warto przypomnieć, że w latach wcześniejszych również miały miejsce podobne sesje zdjęciowe, a oryginalne kalendarze to już niedługo tradycja naszej drukarni.

W poniżej galerii zdjęć przedstawiamy wszystkie zdjęcia zrealizowane na potrzeby stworzenia kalendarza 2019.

 

Firma OPOLGRAF SPÓŁKA AKCYJNA realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. „Promocja nowego produktu poligraficznego na rynkach międzynarodowych”. Celem projektu jest podniesienie konkurencyjności Firmy w skali krajowej i międzynarodowej poprzez wprowadzenie nowych produktów do oferty firmy. Realizacja inwestycji przyczyni się do zwiększenia innowacyjności firmy i jej oferty, a tym samym wpłynie na podniesienie atrakcyjności regionu województwa opolskiego. Wartość projektu: 601 250,00 zł. Dofinansowanie projektu z UE: 336 700,00 zł.